-خاکساری علی و بازدار اردبیلی پریسا. (1385)، بررسی کشش پذیری تقاضای سوخت در حمل و نقل زمینی کشور، پژوهشهای اقتصادی، 6(1)، 11-1.
-سوبس باتاچاریا، (2011)، اقتصاد انرژی: مفاهیم، دیدگاهها، بازارها و حاکمیت، (مترجم:م بهمنی)، انتشارات نور علم سال.
-شاکری عباس، محمدی تیمور، جهانگرد اسفندیار، و موسوی میرحسین. (1389)، تخمین مدل ساختاری تقاضای بنزین و نفت گاز در بخش حمل و نقل ایران، مطالعات اقتصاد انرژی، 7(25)، 31-1.
-طارمی عذرا، متصدی زرندی سعید، و عابدی زهرا. (1392)، بررسی میزان انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوخت های فسیلی در بخش حمل و نقل درون شهری و برآورد میزان کاهش هزینه های خارجی و اجتماعی با جایگزینی گاز طبیعی، شانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط ایران.
-فطرس محمدحسن، صحرایی راضیه، و یاوری معصومه. (1393)، برآورد تابع تقاضای انرژی در بخش حمل و نقل جادهای ایران، 1392-1357، فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان، 2(7)، 42-23.
-قنبری علی، خضری محسن، و اعظمی آرش. (1387)، شبیه سازی تابع تقاضای بنزین و نفت گاز در حمل و نقل زمینی ایران: با استفاده از الگوریتم ژنتیک، فصلنامه اقتصاد مقداری، 5(4)، 177-157.
-کاظمی عالیه، مدرس محمد، و مهرگان محمدرضا. (1390)، پیش بینی تقاضای انرژی بخش حمل و نقل با استفاده از مدل زنجیره مارکوف خاکستری: مطالعه موردی در ایران، مدیریت صنعتی، 3(7)، 132-117.
-مزرعتی محمد. (1386)، محاسبه متوسط عمر خودروها در ایران و اثر آن بر مصرف سوخت: متوسط راندمان در برابر جوان سازی ناوگان، مطالعات اقتصاد انرژی، 4(12)، 26-6.
-منهاج محمدباقر، کاظمی عالیه، شکوری گنجوی حامد، مهرگان محمدرضا، و تقی زاده محمدرضا.(1389)، پیش بینی تقاضای انرژی بخش حمل و نقل با استفاده از شبکههای عصبی: مطالعه موردی در ایران، پژوهشهای مدیریت در ایران، 14(2)، 220-203.
-مهرگان نادر و قربانی وحید. (1388)، تقاضای کوتاهمدت و بلندمدت بنزین در بخش حمل و نقل، پژوهشنامه حمل و نقل، 6(4)، 379-376.
-Aggarwal, P., & Jain, S. (2016). Energy demand and CO2 emissions from urban on-road transport in Delhi: current and future projections under various policy measures. Journal of Cleaner Production, 128, 48-61.
-Ahanchian, M., & Biona, J. B. M. (2014). Energy demand, emissions forecasts and mitigation strategies modeled over a medium-range horizon: The case of the land transportation sector in Metro Manila. Energy Policy, 66, 615-629.
-Anable, J., Brand, C., Tran, M., & Eyre, N. (2012). Modelling transport energy demand: A socio-technical approach. Energy policy, 41, 125-138.
-Chai, J., Lu, Q. Y., Wang, S. Y., & Lai, K. K. (2016). Analysis of road transportation energy consumption demand in China. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 48, 112-124.
-Daly, H. E., & Gallachóir, B. P. Ó. (2011). Modelling future private car energy demand in Ireland. Energy Policy, 39(12), 7815-7824.
-Daly, H. E., & Gallachóir, B. P. Ó. (2012). Future energy and emissions policy scenarios in Ireland for private car transport. Energy Policy, 51, 172-183.
-Daly, H., & Gallachóir, B. P. Ó. (2011). Modelling private car energy demand using a technological car stock model. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 16(2), 93-101.
-Forouzanfar, M., Doustmohammadi, A., & Hasanzadeh, S. (2012). Transport energy demand forecast using multi-level genetic programming. Applied Energy, 91(1), 496-503.
-Pietzcker, R. C., Longden, T., Chen, W., Fu, S., Kriegler, E., Kyle, P., & Luderer, G. (2014). Long-term transport energy demand and climate policy: alternative visions on transport decarbonization in energy-economy models. Energy, 64, 95-108.
-Sonmez, M., Akgüngör, A. P., & Bektaş, S. (2017). Estimating transportation energy demand in Turkey using the artificial bee colony algorithm. Energy, 122, 301-310.
-Travesset-Baro, O., Gallachóir, B. P., Jover, E., & Rosas-Casals, M. (2016). Transport energy demand in Andorra. Assessing private car futures through sensitivity and scenario analysis. Energy Policy, 96, 78-92.