- افندیزاده، شهریار، توکلی کاشانی، علی و تقیزاده؛ (1396). شناسایی مکانهای پرتصادف جادهای با استفاده از روش تلفیقی تحلیل پوششی دادهها و تحلیل سلسله مراتبی (AHP/DEA). پژوهشنامه حملونقل، دوره 14، شماره چهارم، 45-33.
- آیتی، اسماعیل (1387). هزینه تصادفات ترافیکی ایران، چاپ سوم، مشهد، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
- توکلی، ه. و صابری، ح؛ (1395). ارزیابی پایداری شبکه حملونقل شهری با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل شبکهای (ANP) نمونه موردی منطقه 21 تهران. فصلنامه مطالعات مدیریت شهری، سال هشتم، شماره 28، 99-83.
- زبردست، ا؛ (1389). کاربرد فرآیند تحلیل شبکه ANP در برنامهریزی شهری و منطقهای، نشریه هنرهای زیبا-معماری و شهرسازی. شماره 41، 90-79.
- شریعت مهیمنی، افشین (1385). امکانسنجی بهکارگیری مدیریت بحران در شبکه حملونقل جادهای ایران. تهران، پژوهشکده حملونقل وزارت راه و شهرسازی.
- شعبانی، شاهین و ارجرودی، عبدالرضا (1386). روشهای ثبت تصادفات و شناسایی نقاط پر تصادف. چاپ اول، تهران، انتشارات وزارت راه و شهرسازی معاونت آموزش تحقیقات و فناوری، پژوهشکده حملونقل.
- صادقی، ع؛ آیتی، اسماعیل و پیرایش نقاب، م؛ (1390). شناسایی و اولویتبندی قطعات حادثهخیز راه با رویکرد قطعهبندی مسیر و تحلیل پوششی دادهها. مهندسی حملونقل، سال سوم، شماره اول، 68-55.
- عطائی، م؛ (1395).تصمیمگیری چند معیاره. چاپ دوم، شاهرود، انتشارات دانشگاه صنعتی شاهرود.
- فرجی سبکبار، ح؛ بدری، س. مطیعی لنگرودی، س. و شرفی، ح؛ (1389). سنجش میزان پایداری نواحی روستایی بر مبنای مدل تحلیل شبکه با استفاده از تکنیک بردا مطالعه موردی نواحی روستایی شهرستان فسا. پژوهشهای جغرافیای انسانی، دوره 42، شماره 72، 155-135.
- محمدی لیمائی، س؛ (1389). کاربرد فرآیند تحلیل شبکهای (ANP) در تعیین اولویت خروج دام از جنگل و ساماندهی جنگلنشینان مطالعه موردی سری باباکوه حوضه آبخیز دو گیلان. مجله جنگل ایران، دوره دوم، شماره چهارم، 321-309.
- مکانیکی، ج. و صادقی، ح؛ (1391). مکانیابی مراکز بهداشتی-درمانی شهر بیرجند از طریق تلفیق فرآیند تحلیل شبکهای و مقایسه زوجی در محیط GIS. فصلنامه آمایش محیط، شماره 19. 142-121.
- مومنیمژده، ا؛ ابطحی فروشانی، س. و صفوی، ح؛ (1395). ارائه روشی جهت شناسایی و اولویتبندی نقاط مستعد مخاطرات در شبکههای حملونقل جادهای مطالعه موردی استان اصفهان. پژوهشنامه حملونقل، سال 13، شماره سوم، 287-271.
- نظمفر، ح؛ عشقی چهاربرج، ع. علوی، س. و جسارتی، ع؛ (1396). تحلیل پراکنش تصادفات جادهای منجر به فوت با رویکرد اقلیمی مطالعه موردی استان اردبیل. فصلنامه اطلاعات جغرافیایی (سپهر)، دوره 26، شماره 103، 97-83.
-Ambros, J., Havránek, P., Valentová, V., Křivánková, Z. and Striegler, R. (2016). Identification of hazardous locations in regional road network–comparison of reactive and proactive approaches. Transportation Research Procedia, Vol. 14, 4209-4217.
-Aragonés-Beltrán, P., García-Melón, M. and Montesinos-Valera, J. (2017). How to assess stakeholders' influence in project management? A proposal based on the Analytic Network Process. International Journal of Project Management. Vol. 35, No. 3, 451-462.
- Charlton, S. G. and Starkey, N. J. (2018). Transitions within a safe road system. Accident Analysis & Prevention, Vol. 121, 250-257.
- Chou, C. C. (2018). Application of ANP to the selection of shipping registry: The case of Taiwanese maritime industry. International Journal of Industrial Ergonomics, Vol. 67,89-97.
- Erdogan, S., Yilmaz, I., Baybura, T. and Gullu, M. (2008). Geographical information systems aided traffic accident analysis system case study: city of Afyonkarahisar. Accident Analysis & Prevention, Vol. 40, No. 1,174-181.
- Ertay, T., Ruan, D. and Tuzkaya, U. R. (2006). Integrating data envelopment analysis and analytic hierarchy for the facility layout design in manufacturing systems. Information Sciences, Vol. 176, No. 3, 237-262.
- Geurts, K., Wets, G., Brijs, T., Vanhoof, K. and Karlis, D. (2006). Ranking and selecting dangerous crash locations: Correcting for the number of passengers and Bayesian ranking plots. Journal of Safety Research, Vol. 37, No. 1, 83-91.
- Hellebrandt, T., Heine, I. and Schmitt, R. H. (2018). ANP-based knowledge management solutions framework for the long-term complaint knowledge transfer. Total Quality Management & Business Excellence, Vol. 29, No. 9, 1074-1088.
- Lipovac, K., Nešić, M., Tešić, M., Ross, A., Tubić, V. and Marić, B. (2016). A comparative analysis of dangerous locations on the public roads in Serbia. Safety Science, Vol. 84,190-200.
- Montella, A. (2010). A comparative analysis of hotspot identification methods. Accident Analysis & Prevention, Vol. 42, No. 2,571-581.
- Niemira, M. P. and Saaty, T. L. (2004). An analytic network process model for financial-crisis forecasting. International Journal of Forecasting, Vol. 20, No. 4, 573-587.
- Saaty, T. L. (2008). Decision making with the analytic hierarchy process", International journal of services sciences, Vol. 1, No. 1, pp. 83-98.
- Steenberghen, T., Dufays, T., Thomas, I. and Flahaut, B. (2004). Intra-urban location and clustering of road accidents using GIS: a Belgian example. International Journal of Geographical Information Science, Vol. 18, No. 2, 169-181.
- Van Raemdonck, K., Macharis, C. and Mairesse, O. (2013). Risk analysis system for the transport of hazardous materials. Journal of Safety Research, Vol. 45, pp. 55-63.
- Farias, L. M. S., Santos, L. C., Gohr, C. F., and Rocha, L. O. (2019). An ANP-based approach for lean and green performance assessment. Resources, Conservation and Recycling, Vol. 143, 77-89.
- Quezada, L. E., López-Ospina, H. A., Palominos, P. I., and Oddershede, A. M. (2018). Identifying causal relationships in strategy maps using ANP and DEMATEL. Computers & Industrial Engineering,Vol. 118, 170-179.
-Yalcin, A. (2008). GIS-based landslide susceptibility mapping using analytical hierarchy process and bivariate statistics in Ardesen (Turkey): comparisons of results and confirmations. Catena, Vol. 72, No. 1, 1-12.